Què trobareu i com navegar-hi?

El Toolkit UOC per a la transformació digital d’entitats socials presenta les eines agrupades per tipologia i ordenades alfabèticament. El filtre permet seleccionar tipus i temes, cosa que hi facilita l’accés i la navegació.

Hi trobareu:

• Guies per orientar-vos en processos més complexos:
    • Com escollir una eina. Quina o quines eines tecnològiques ens poden ajudar en el nostre procés cap a la virtualitat? Us facilitarem pautes per avaluar les opcions disponibles segons les vostres necessitats i les característiques del vostre públic.
    • Dinamització virtual. Com treballem en la distància? Quin tipus de comunicació hem de tenir? Com dinamitzem espais virtuals? Us ajudarem a tenir en compte les diferents distàncies preexistents o noves a causa de la virtualització i com treballar per reduir-les.
    • Dissenyem el pla de transformació. Com podem redissenyar els nostres projectes, les accions i les activitats? Us acompanyarem amb una sèrie d’indicacions, destacant aquells aspectes que s’haurien de tenir en compte perquè aquest redisseny sigui tan efectiu com sigui possible.
    • Gestió del canvi. Com ens podem adaptar a contextos d’incertesa? Com fomentem la resiliència i aprofitem l’oportunitat de la transformació digital? Us facilitem algunes idees i us animem a crear i treballar en xarxa!
  • Fitxes breus amb recursos que us poden ser útils:
    • Actuant en la distància. Pautes per abordar la virtualització dels projectes, accions i activitats de l’entitat.
    • Com escollir una eina. Qüestions necessàries que hem de respondre per escollir l’eina digital que s’adapti millor a l’activitat de l’entitat.
    • Com avaluem una eina. Tècniques per avaluar de forma senzilla l’experiència de l’usuari amb l’eina i si respon als nivells d’usabilitat i accessibilitat requerits.
    • Com virtualitzar activitats i tallers. Idees, recursos i inspiracions per virtualitzar activitats de lliure, activitats formatives i d’acompanyament escolar que impliquen l’ús del cos i de la manipulació, com és el cas de tallers de creació d’artefactes.
    • Aspectes generals de seguretat informàtica i tractament de dades a tenir en compte a l’hora d’escollir les eines digitals per proporcionar espais segurs als beneficiaris i les beneficiàries de l’entitat.
    • Fem xarxa. La col·laboració com a estratègia de canvi. Suggeriments per a la creació de xarxes entre entitats del tercer sector per compartir coneixements i crear sinergies.
    • Bones pràctiques. Exemples inspiradors d’entitats com la Fundació El Llindar, Escola de Segona Oportunitat; l’Asociación Cultural La Kalle; la Fundació ASPACE; el Punt Òmnia Santa Coloma de Cervelló, o la Fundació SURT.

Per orientar-vos en la navegació de continguts del Toolkit, tingueu en compte les següents indicacions:

• Les fitxes es visualitzen en blau. Hi trobareu orientacions concretes i específiques sobre un tema determinat.
  • Les guies apareixen en verd, i són més àmplies en contingut que les fitxes, possibilitant una visió més extensa i seqüenciada sobre determinats temes tractats a les fitxes.
  • Les bones pràctiques les trobarem en rosa, i s’hi expliquen experiències d’adaptació realitzades per diferents entitats en àmbits d’acció diversos, explicades per elles mateixes.